HOME

Tips voor betere verkoop

Deze acht tips zijn bedoeld om u te helpen klanten te krijgen en te behouden, een eerste zorg voor alle bedrijfseigenaren.

Acht tips voor een betere verkopen

1. Breng een positieve, enthousiaste houding over.

2. Geloof dat uw bedrijf en uw ondersteunende leveranciers de beste zijn.

3. Laat zien hoe uw producten en diensten uw klanten kunnen helpen hun doelstellingen te bereiken.

4. Bepaal specifieke verkoopdoelstellingen, inclusief totale dollarbedragen, soorten beoogde klanten, voltooide taken en voltooide facturen.

5. Vraag uw klanten en leveranciers nooit om verwijzingen naar hun vrienden en zakenrelaties.

6. Maak elke dag minstens vijf nieuwe contacten. Deze kunnen worden gecultiveerd via telefoon, netwerkbijeenkomsten, intercollegiale introducties of een ongeluk. Iedereen die je ontmoet is een potentiële lead naar een nieuwe klant.

7. Volg elke dag minimaal vijf contacten op per telefoon, kaart of brief.

8. Neem altijd de tijd om u te bedanken voor een verwijzing, het bedrijf van een klant of voor de mogelijkheid om te bieden, zelfs als u de baan niet krijgt. Hoffelijkheid wordt gewaardeerd en onthouden.

Wanneer je een product of dienst levert, volg dan binnen een dag of twee op om te vragen wat de klant ervan vindt. Maak dan van de gelegenheid gebruik om gerelateerde producten of diensten te noemen die ook nuttig kunnen zijn.

Wanneer een klant tevreden is met een recent geleverd product of dienst, is dit een uitstekend moment om hetzelfde artikel voor te stellen aan iemand die het nog niet gebruikt. De meeste klanten vertellen graag aan anderen hoe graag ze zaken met u doen. Dit geeft u niet alleen een uitstekende beoordeling door een derde partij, maar elke keer dat een klant blijk geeft van tevredenheid, wordt die tevredenheid in zijn eigen geest versterkt. Mensen geloven graag dat ze goede beslissingen nemen.

Wanneer een klant daarentegen ontevreden is, wil je de aandacht niet richten op het probleem, maar op wat er moet gebeuren om het product of de dienst precies goed te maken. Zodra het probleem is verholpen, moet u de follow-up uitvoeren en opnieuw bevestigen dat de klant nu tevreden is en dat alles in orde is.

Leave a Reply

Your email address will not be published.