Uncategorized

Training voor meerdere bedrijfslocaties: virtuele trainingsaanpak

Bij het integreren van nieuwe technologie en systemen, vooral op meerdere locaties, is virtuele training een van de gemakkelijkste manieren om alle medewerkers op te leiden. Virtuele training kan een grote aanwinst zijn voor de trainer en voor de medewerkers, omdat hierdoor informatie aan meerdere bedrijfslocaties tegelijk kan worden gegeven. Dit stelt alle medewerkers ook in staat om te communiceren en vragen te stellen die betrekking hebben op hun specifieke locatie waar iemand anders misschien nog niet aan heeft gedacht. Virtuele training kan via verschillende systemen worden uitgevoerd, zoals Ready Talk of WebEx (er zijn talloze andere virtuele trainingsmedia).

Meestal vind ik het leuk om een ​​kaartspel, of op zijn minst een schets, te hebben van wat ik wil bespreken en behandelen. Bij het trainen, vooral in een speciaal programma zoals een CRM, geef ik de training graag live terwijl ik het programma doorloop. Hierdoor kunnen de cursisten precies zien hoe ze iemand in het systeem kunnen krijgen of hoe ze specifieke rapporten moeten opstellen. Ook kunnen medewerkers tijdens de training aan het woord komen om vragen te stellen en om opheldering te vragen over hoe ze bij een bepaald onderdeel van het systeem kunnen komen.

Zoals bij elk type training, moet de trainer zich bij de behandelde items concentreren op waarvoor de cursisten het systeem of de technologie zullen gebruiken. Directeuren en leidinggevenden zullen een nieuw systeem doorgaans op een andere manier gebruiken dan medewerkers van de klantenservice (d.w.z. voor rapportagedoeleinden), dus deze trainingen moeten met een korter tijdsbestek worden gepland. Werknemers die het systeem gebruiken om gegevens in te voeren, rapporten uit te voeren of het systeem op een consistente basis te beheren, hebben doorgaans een langere trainingstijd nodig om alle details door te nemen.

Het opzetten van virtuele trainingen is net als het opzetten van klassikale trainingen. De medewerkers van de training kunnen elkaar ontmoeten in één vergaderruimte en de training op een groot scherm hebben zodat iedereen kan zien wat er gaande is. Of de medewerkers kunnen vanaf hun eigen computer inloggen om de training te bekijken. Een van de grootste uitdagingen die ik heb gevonden met virtuele trainingen, is om een ​​dag en tijd in te plannen waarop iedereen beschikbaar is (en om iedereen daar te krijgen). Het is veel makkelijker om een ​​vergadering af te blazen als de organisator niet fysiek in de ruimte aanwezig is.

Een andere uitdaging bij virtuele training is dat de trainer de cursisten niet kan zien en niet kan zien of ze worden afgeleid door e-mails, hun telefoons of zelfs elkaar. Door in het begin een roloproep te doen, kunnen deelnemers voor elke training worden bepaald. Bij virtuele training moet de trainer beschikbaar zijn voor aanvullende vragen en/of problemen van medewerkers.

Op elke locatie moet ook een MKB- of Subject Matter Expert worden opgeleid, zodat zij kennis hebben van het hele systeem, zodat medewerkers met vragen over het systeem (of suggesties voor verbetering van het systeem) bij één persoon in de de locatie. Dit zal helpen bij de commandostructuur op de locatie en zal het aantal vragen aan de trainer verminderen om te voorkomen dat hij of zij overbelast raakt.

Bij alle trainingen moet de trainer een enquête hebben die alle cursisten moeten invullen om de trainer en de algehele training te beoordelen en om opmerkingen en suggesties voor toekomstige trainingen te geven. Ik gebruik deze enquêtes om mijn eigen trainingsvaardigheden aan te scherpen, de training te verfijnen en om aanvullende informatie te verstrekken aan werknemers die ze mogelijk vragen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *