Uncategorized

Twee eenvoudige stappen om een sms-provider en leverancier van mobiele marketingsoftware te vinden

SMS is een eenvoudig maar uiterst krachtig berichtenprotocol. In de loop van een aantal jaren is de sms-industrie en het scala aan toepassingen dat voor bedrijven Sms API beschikbaar is, exponentieel toegenomen. Als gevolg hiervan is ook het aantal sms-aanbieders dat zakelijke sms-oplossingen en -platforms aanbiedt, toegenomen.

Door de explosieve groei is de eens zo eenvoudige taak om een ​​sms-aanbieder te kiezen een steeds complexer proces geworden. Het invoeren van eenvoudige sleutelzinnen in de zoekmachines voor “SMS in bulk”, “SMS API” of zelfs “Sms verzenden met Outlook” levert duizenden resultaten op van concurrerende bedrijven die allemaal beweren de beste in de markt te zijn

Het doel van dit artikel is om het zoeken naar een sms-provider beheersbaar te maken door u een reeks vragen te stellen die u uzelf kunt stellen voordat u zich bij een bedrijf aanmeldt.

Stap 1:

Definieer precies wat een sms-provider is:

Een SMS-serviceprovider is een bedrijf dat SMS-berichtendiensten aanbiedt, maar op zich geen mobiele netwerkoperator (MNO) is. SMS-providers worden gewoonlijk aggregators genoemd.

De manier waarop een aggregator werkt, is dat hij meerdere overeenkomsten zal sluiten met mobiele netwerkoperators om gegevens in en uit het SMS-centrum (SMSC) van de MNO te verzenden en te ontvangen. Aggregators kunnen de levering van de SMS garanderen totdat deze de SMSC bereikt, zodra deze is doorgegeven aan de SMSC, heeft de aggregator geen controle meer.

Aggregators zijn in staat uitstekende netwerkdekking te bieden, verschillende tariefplannen voor de bezorging van berichten te creëren, klanten meer flexibiliteit te bieden en ervoor te zorgen dat aan de kwaliteitsniveaus wordt voldaan.

Stap 2:

Start het aankoopproces door de juiste vragen te stellen:

  1. Heeft de sms-provider een goede netwerkdekking?

SMS-aanbieders zouden u een gedetailleerde lijst van hun netwerkdekking moeten kunnen geven, van lokale MNO’s naar internationale bestemmingen. Als de informatie niet beschikbaar is op hun websites, moet deze op verzoek beschikbaar zijn.

  1. Hoeveel credits kost het om een ​​bericht te versturen?

De meeste sms-aanbieders zullen hun diensten en factureringssysteem op kredietbasis aanbieden. Dit werkt waar een bericht van 160 karakters één credit kost. Als u de limiet van 160 tekens overschrijdt, krijgt het bericht 2 credits, enzovoort. Het is echter uiterst belangrijk op te merken dat de levering van een sms van 160 tekens naar een internationale bestemming kan leiden tot hogere kosten dan één tegoed, dwz het verzenden van een sms vanaf Zuid-Afrika naar het Verenigd Koninkrijk zou 1,3 credits kunnen kosten.

  1. Hoe is de netwerkkwaliteit van de sms-provider?

De vraag is of de SMS Providers gateway een betrouwbaar platform is. Voordat u voor een service betaalt, moet u ervoor zorgen dat de berichten die u verzendt zonder incidenten of vertragingen bij uw ontvangers worden afgeleverd. Netwerkkwaliteit gaat hand in hand met de onderstaande punten “Price of service” en “Service Level Agreement”.

  1. Ondersteunt de SMS-provider het protocol dat u wilt gebruiken om SMS te verzenden?

Er zijn een aantal manieren om een ​​sms van uw systeem naar de gateway van de sms-provider te sturen voor bezorging, waaronder:

HTTP – Dit is het meest ondersteunde protocol en is het verzenden van gegevens via internet.

HTTPS – Dit is hetzelfde als HTTP, maar de gegevens zijn versleuteld om ervoor te zorgen dat ze niet door andere partijen op internet kunnen worden gelezen

SMTP – Het gebruik van e-mail om gegevens naar de SMS-gateway te posten

XML over HTTP/HTTPS – Er wordt een XML-bestand gemaakt met daarin een of meer te bezorgen SMS’en. Dit is een efficiëntere methode om bulk-sms’en te leveren, aangezien een groot aantal sms’en in één HTTP-bericht kan worden opgenomen.

SMPP – Dit is een binair protocol voor communicatie met SMSC’s en wordt gebruikt voor het beheren van grote hoeveelheden SMS’en.

  1. Kunt u de diensten van de sms-aanbieder testen voordat u een contract ondertekent?

Voordat u zich tot een sms-provider verbindt, moet u hun diensten kunnen testen om er zeker van te zijn dat het systeem alles doet wat u wilt en verwacht. Dit biedt sms gateway ook de mogelijkheid om het niveau van klantenservice en aftersalesondersteuning te beoordelen die u in de toekomst zou ontvangen.

  1. Heeft de sms-provider faalkluizen/back-uproutes voor uw primaire bestemmingsnetwerken?

Als een sms-provider een probleem ondervindt op hun sms-gateway met een bezorgroute (hoge verkeersvolumes, netwerkstoringen, enz.), moeten ze uw verkeer naadloos kunnen omschakelen naar een secundaire route om een ​​ononderbroken bezorging van uw sms’en te garanderen.

  1. Specificeert of garandeert de sms-provider een doorvoersnelheid op hun sms-gateway?

SMS-providers zouden u een geschatte doorvoer voor SMS-bezorging moeten kunnen geven. Hiermee kunt u ruwweg berekenen hoeveel tijd een bulk-sms-campagne nodig heeft om op de handsets van uw klant te bezorgen, waardoor u campagnes effectief kunt beheren.

Leave a Reply

Your email address will not be published.